Staletími prověřené tipy na snadné vstávání

Usnadněte si, 7. 9. 2020

Foto: Shutterstock

Vstávání je pro vás doslova noční můrou? Usnadněte život sami sobě a naučte se milovat všechna ta krásná rána. Probouzejte se v ideální čas a synchronizujte se s rytmem slunce!

Britská psycholožka Corrine Sweet tvrdí, že usínání a vstávání ve stejný čas má pozitivní vliv na délku manželství. Ať už je to pravda nebo ne, vstávání je důležitou součástí dne (a nezbytností). Většina lidí tenhle čas po probuzení moc ráda nemá, za což většinou může narušený spánek, nezdravé jídlo a mnoho dalších faktorů. Chcete vstávání zvládat s lehkostí? Můžete se inspirovat ájurvédou. Jakým způsobem?

Ten nejvhodnější čas

Prvotně je nutné probouzet se během Brahma Muhurtha. Brahma muhurt (doba Brahma) je období (muhurta) jednu a půl hodiny před východem slunce – přesněji 1 hodinu a 36 minut před východem slunce. Doslova je to „Hodina Stvořitele“ a zároveň čas velmi příznivý pro všechny praktiky jógy a meditaci. Pokud své tělo naučíte probouzet se právě v tuto dobu, organismus se začne synchronizovat s rytmem slunce. Přidejte k tomu další a velmi účinná opatření, a vstávání pro vás přestane být problémem.

Před spaním. Co vlastně dělat?

Vyvarujte se těžké večeři, mastným a sladkým jídlům. Budete se cítit těžkopádně a líně, nedopřejete žaludku odpočinek. Hodí se libové maso, sýry, vejce, brambory, rýže, syrová nebo dušená zelenina. Mimo nebudete ani se sójou. Před spaním vypijte jednu sklenici vody. Ne víc. Toto množství žádné škody nezpůsobí, naopak močový měchýř začne normálně fungovat a donutí vás brzy vstát. (Popíjení vody se však vyhněte v případě, že trpíte častými problémy s močením.)

Tip na ultra rychlou vzpruhu

Než ulehnete do postele, vypněte všechnu elektroniku. Oddaluje spánek a narušuje ho. To rozhodně nepotřebujete. Také šalamounsky nedávejte budík na noční stolek. Nestane se tak, že jej zamáčknete hned, jak zazvoní. Ideálně ho dejte na druhý konec ložnice tak, abyste museli vstát a zamáčknout ho. Jakmile to uděláte, dejte si vlažnou až studenou sprchu. Ta vás doslova nakopne, zvýší koncentraci a probudí smysly. No a buďte trpěliví. Jelikož nějakou chvíli trvá, když si tělo na nový rytmus zvykne, vytrvejte ve svém snažení, nebuďte na sebe přísní a jděte na to postupně.

Jak získat maximum?

Doteď jste z postele vyskakovali v sedm hodin ráno? Tak si budík na pár dní nejdřív nastavte na 6.15 hodin, pak o 15, 20 minut dřív. (Takto postupujte, dokud se nedostanete na dobu Brahma Muhurtha. Věřte si, výsledky se brzy dostaví a vy budete mít víc času na svůj život a také mnohem víc energie.